Prima pagină > PRACTIC > Programul Rabla 2014, integral. Persoane juridice, persoane fizice, ghidul 2014, sume, termene, selectii, etc.

Programul Rabla 2014, integral. Persoane juridice, persoane fizice, ghidul 2014, sume, termene, selectii, etc.


I. Persoanele juridice si institutiile publice pot depune dosare de finantare in cadrul Rabla 2014 incepand din 30 aprilie, la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu, termenul limita de depunere, 1 septembrie 2014.
Persoanele juridice eligibile:
• unitatea administrativ-teritoriala;
• unitatea sau institutia de invatamant, de stat sau privata;
• institutia publica, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare infiintat ca institutie publica;
• organizatia neguvernamentala;
• unitatea apartinand unui cult religios recunoscut in Romania;
• operatorul economic, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare care isi desfasoara activitatea in regim economic;
• societati profesionale cu raspundere limitata, infiintate potrivit prevederilor Legii nr. 51/1995 privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, cu modificarile si completarile ulterioare;
• unitatile medico-sanitare infiintate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare;
De consultat Ghidul de finantare a programului Rabla 2014.
Numarul tichetelor electronice alocate este de 3000, suma alocata sesiunii de finantare este de 140.000 mii lei, din care: 119.000 mii lei pentru persoane fizice si 21.000 mii lei pentru persoane juridice (şi inclusiv institutii publice).
II. Programul Rabla, adresat tuturor persoanelor fizice interesate să-şi schimbe autovehiculul vechi cu unul nou a fost lansat in aprilie.
De menţionat că se poate inscrie orice persoana care are domiciliul sau resedinta in Romania, nu are obligatii de plata la bugetul local si este proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani.
Distributia tichetelor Rabla se face in functie de cerere, tichetele electronice urmand sa fie extrase dintr-o baza de date nationala de dealerii auto, treptat, după ce se inscriu solicitantii.
Atenţie tichetele vor fi distribuite electronic, in sistemul informatic al AFM, iar persoanele fizice care doresc sa beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producatorilor/dealerilor validati in program.
Proprietarul persoana fizica poate ceda, in favoarea unei alte persoane, dreptul de a beneficia de prima de casare.
Se va utiliza un singur tichet electronic pentru achizitionarea unui autovehicul nou în valoarea de 6.500 lei.
Cetăţenii care vor sa schimbe masina invechita si sa cumpere una noua pot primi o prima de casare in valoare de 6500 lei, plus un eco-bonus in valoare de 500 lei pentru:
• achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6;
• achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii ce CO2 mai mica de 100g/km;
• achizitionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Pesoanele fizice trebuie sa urmeze etapele:
Pasul 1. Proprietarul autovehiculului uzat consulta lista producatorilor validati si il alege pe cel de la care doreste sa achizitioneze noua masina.
Pasul 2. Se prezinta la dealerul ales, in vederea inscrierii in program. In aceasta etapa, este nevoie ca proprietarul masinii sa declare daca va fi beneficiarul direct al tichetului electronic sau cedeaza acest drept unei alte persoane.
Pasul 3. Producatorul/dealerul introduce, in aplicatia PSIPAN 2014, date privind proprietarul si autovehiculul uzat si ii elibereaza proprietarului o nota de inscriere. AFM verifica in termen de 5 zile datele introduse in aplicatia PSIPAN si confirma/infirma corectitudinea acestora.
Pasul 4. Dupa confirmarea corectitudinii datelor de catre AFM, dealer-ul ii transmite proprietarului ca a primit acceptul sa mearga la un colector autorizat sa isi caseze autovehiculul uzat, in vederea obtinerii certificatului de distrugere, si la Politie pentru radierea autovehicului, care trebuie efectuate in maxim 5 zile, altfel solicitantul este eliminat din program si pierde tichetul.
Pasul 5. Dupa aceste actiuni, solicitantul se va prezenta din nou la dealer-ul auto pentru a-si completa dosarul de participare cu certificatul de distrugere si certificatul de radiere, beneficiarul are la dispozitie 25 de zile sa finalizeze contractul de de achizitie pentru autovehiculul nou si sa achite avansul.
Pasul 6. In termen de 90 de zile de la data incheierii contractului de vanzare – cumparare, dealer-ul emite factura de livrare a autovehiculului nou.

Ghid-Rabla-2014 click aici pentru vizualizare!

 

 

 

Anunțuri
Categorii:PRACTIC
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: